Samen op weg naar een gezonde levensstijl

Ready2improve begeleidt individuen, groepen en bedrijven naar een gezonde levensstijl en beter presteren

Het laatste nieuws over Ready2improve! Terug naar onze startpagina »

Gezond op vakantie

Gezond op vakantie

Voor eender welke soort vakantie hierbij enkele tips om te vermijden dat je met 5 kg extra lichaamsgewicht het vliegtuig terug zou nemen:

  • Een ontbijtbuffet is heerlijk.Alle tijd om rustig te ontbijten zonder er zelf iets van te moeten bereiden.Reden te meer om te kiezen voor de gezondere dingen die thuis veel meer bereidingstijd in beslag zouden nemen: vers tropisch fruit met yoghurt, havermoutpap of muesli.Een zachtgekookt eitje of omeletje met gerookte zalm en bruin brood. Probeer vooral de donuts en andere zoetigheden te negeren…
    Dien je zelf voor je ontbijt te zorgen, koop dan eens een bruin pistoletje bij de bakker in plaats van een croissant.En ga ook eens kijken bij het kruidenierswinkeltje welke lekkere soorten fruit ze er verkopen die je thuis moeilijk kunt vinden.
  • ’s Middags is een verkwikkend slaatje de beste lunch.Een beetje brood mag er gerust bij.Let wel op met de typische slaatjes-kazen (mozzarella en feta).Kies liever voor een slaatje met vis of kip.
  • Eet je ’s avonds in buffetvorm?Schep je bord dan vol zoals thuis de juiste verhoudingen zijn: een half bord groenten, 1 stukje vlees of vis en ¼ bord koolhydraten.Vermijdt zoveel mogelijk de grattins en de gefrituurde zaken.
    Kies je à la carte?Probeer dan eens de lokale vissoorten; gegrild (‘à la plancha’) een ware lekkernij die zeer arm is aan kcalorieën.Denk eraan een extra slaatje te bestellen.
  • Wijn, bier of andere lekkere dranken mogen natuurlijk op vakantie.Als je ze afwisselt met water kan je vermijden dat de hoeveelheid ervan de spuigaten uitloopt…
  • Beweeg!Het heerlijkste aan op vakantie zijn is de zeeën van tijd die je hebt.Ook voldoende tijd dus om te bewegen: lange strandwandelingen, baantjes trekken in het zwembad, beach volley, … en bekijk zeker het sportaanbod van het hotel eens.
    Voor wie op city trip gaat is de gouden tip: koop geen metro-ticket, maar probeer alles te voet of met een gehuurde fiets te doen.Niet alleen verbrand je alle kcalorieën van de uitgebreidere maaltijden en aperitiefjes, je ziet ook veel meer van de stad op deze manier.

Tijdens onze twee afgelopen Sint-Elooisfeesten legden we onze eieren in het mandje van Ready2improve. Hun aanbod aan keuzemogelijkheden voor een dergelijk feest met een honderdtal personen zijn gevarieerd en aangepast naar de wensen van de klant. Het eerste jaar hielden we een evenement met volksspelen, waarbij R2i zorgde voor een mooie locatie in de buurt, alle mogelijke volksspelen (en dat waren er veel) en een walking dinner. Alles verliep vlekkeloos. Het jaar nadien opteerden we voor een ‘Masterchef’, waarbij onze collega’s in groepjes werden onderverdeeld en zélf de handen uit de mouwen mochten steken om te koken voor een jury. Qua organisatie en opvolging waren de mensen van R2i behulpzaam. Ze zorgden ervoor dat alles wederom vlekkeloos verliep, buiten de vele vlekken die onze collega’s maakten. :-)

-- Tom Verhavert (Electrabel)