Samen op weg naar een gezonde levensstijl

Ready2improve begeleidt individuen, groepen en bedrijven naar een gezonde levensstijl en beter presteren

Particulieren Bedrijven

Pilates


Samen werken aan een sterk en lenig lichaam

Pilates is een “bewegingsleer” die oorspronkelijk werd ontwikkeld door Joseph Pilates (eerst voor revalidatie, later opgepikt door de danswereld). Bij de Pilates methode worden een aantal oefeningen uitgevoerd die toelaten het lichaam zowel sterk als lenig te maken.

De belangrijkste principes zijn:

  • Centering: sterker maken van het “centrum van het lichaam” (ook “power house”, “core” of rompstabiliteit genoemd): focus op diepliggende buik-en rugspieren. Dit kan je helpen in het beter uitvoeren van je dagdagelijkse activiteiten maar kan ook ondersteunend werken bij rugproblemen (zowel preventief als curatief)
  • Ademhaling: via laterale ademhaling worden de (diepliggende) buikspieren op een gecontroleerde manier geactiveerd
  • Concentratie: de aandacht wordt gericht naar één specifieke lichaamszone/beweging met verhoogde bewustwording van het eigen lichaam tot gevolg
  • Controle: de betrokken zones/spieren worden beheerst/gecontroleerd geactiveerd
  • Precisie: je traint de spieren/zones die je ook écht wil trainen

Juist omdat de methode gebruik maakt van langzame, gecontroleerde en aandachtig uitgevoerde bewegingen, is het toegankelijk voor jong en oud, voor de beginnende alsook voor de meer geoefende sporter. Bovendien houden we steeds vast aan ons basisprincipe binnen Ready2improve: de oefeningen worden aangepast aan de persoonlijke noden en behoeften!!

Pilates2wakeup

Tijdens deze ochtendsessie, richten we ons vooral op het “wakker maken” van verschillende spiergroepen en gewrichten door een combinatie van versterkende oefeningen en stretching. Nadruk hierbij zal de controle, precisie en concentratie zijn. Deze sessies zijn voor iedereen toegankelijk, in het bijzonder voor ouderen en iedereen die op een rustige manier aan zijn/haar lichaam wil werken. De oefeningen worden vooral op de mat uitgevoerd.

Pilates2improve

Tijdens deze avondsessie, zal iets meer aandacht worden besteed aan spierversterking en cardio. Deze lessen zijn vooral gericht op iedereen die de Pilates principes wil gebruiken om zijn/haar spieren te versterken, in combinatie met verbetering van het uithoudingsvermogen. Naast matoefeningen zullen (op termijn) ook andere “accessoires” worden gebruikt zoals een kleine bal, grote bal, dyna bands…

Interesse?

Prijs

  • Proefles: €5
  • Losse beurt: €12
  • *10-beurtenkaart: slechts €100 (is een jaar geldig en kan ook gebruikt worden voor de groepslessen Yoga).

Neem contact met ons op om te weten welke groeplessen in jouw buurt plaatsvinden.

Bekijk alle thema's uit ons aanbod:

Wouter Goris heeft ons geholpen bij de uitwerking van een globaal plan voor gezondheidsbeleid in onze school. Hij heeft ons de theoretische basis gegeven via een PowerPoint presentatie en ons een aantal concrete initiatieven voorgesteld. Bovendien heeft hij tijdens enkele weekends nog apart overlegd met onze verantwoordelijke voor gezondheidsbeleid en met de directie van KCST.

We zijn hem zeer erkentelijk voor zijn deskundige steun en enthousiaste aanbreng.

-- Johnny Jans (pedagogisch directeur, Katholieke Centrumscholen Sint-Truiden)